Värväämö Oy - Verkkoratkaisu palveluna, hiljaisuus on tyytyväisyyden merkki
Data Group toteutti henkilöstöpalveluyritys Värväämölle sisäverkon ja langattoman verkon HPE Aruban teknologialla.
– Meille tärkeintä on, että verkko toimii aina ja moitteettomasti. Hiljaisuus on tässä asiassa tyytyväisyyden merkki. Toimiva verkko on meidän liiketoiminnan edellytys. Erityisesti nyt, kun pandemia on nopeuttanut palvelujen siirtymistä verkkoon, kertoo Värväämö Oy:n kehitys- ja markkinointijohtaja Niklas Litmala.
Verkkoratkaisut on toteutettu kokonaispalveluna, joka sisältää verkon laitteet, kytkimet, langattomat tukiasemat, hallintaratkaisut ja käytönaikaiset tukipalvelut.
Verkkoratkaisut palveluna on asiakkaalle huoleton ja helposti budjetoitava kokonaisuus. Data Groupin kehittämä palvelumalli sisältää myös ratkaisun käyttöönoton. Lisäksi palveluun kuuluu teknologiatakuu, joka takaa sen, että verkko toimii kaikkien käytettävien laitteiden kanssa ja on ajantasainen sekä tietoturvallinen. Verkkoratkaisua voidaan henkilöstömuutosten mukaisesti supistaa tai laajentaa ilman, että alkuperäinen investointi menee hukkaan. Palvelu sopii kaikenkokoisille yrityksille, joilla on tarve toimivalle sisäverkolle.
– Meidän ratkaisumme toimii myös monipaikkakuntaisessa työskentely- ympäristössä. Keskitetty hallinta takaa sen, että salasanat eri paikkakunnilla ovat samat ja työntekijät voivat liikkua helposti työpisteestä toiseen, kertoo Data Group SataIT:n myyntijohtaja Sami-Ville Jormanainen.
Kokemus osoittanut, että työntekijät alkavat nopeasti tehdä omia ratkaisujaan, mikäli työnantajan tarjoama verkko ei toimi toivotunlaisesti.
– Saattaa olla, että aletaan jakaa tukiasemaa jonkun kännykästä tai ostetaan oma 4G-purkki ja liittymä. Kaikenlaisia virityksiä on nähty. Nämä ratkaisut tuovat merkittävän riskin tietoturvalle. Toimiva, huoleton ja helppo sisäverkko maksaa nopeasti itsensä takaisin, Jormanainen sanoo.
Aruban ratkaisut mahdollistavat keskitetyn hallinnan paikasta riippumatta. Aruba Central -ohjelmistosta on näkymä kaikkiin asiakkaan verkkolaitteisiin.
– Kun tunnistamme ongelman, meillä on keinot antaa nopeasti tukipalvelua etänä. Näemme suoraan, millainen vika on kyseessä ja onko esimerkiksi jokin tukiasema pois pelistä, Jormanainen kertoo.
Yhteistyö Data Groupin kanssa alkoi kaksi vuotta sitten ja on toiminut hyvin. Verkkoratkaisujen lisäksi Värväämöllä on myös laitteet ja lähituki Data Groupin kautta.
– Yhteistyö Data Groupin kanssa on sujunut tosi hyvin. Olemme parisen vuotta tehneet tiiviisti yhteistyötä ja koko ajan hiottu yhteisiä prosesseja entistä paremmiksi. IT-kumppanin kanssa tehtävä yhteistyö näkyy henkilöstölle erityisesti siinä vaiheessa, kun työntekijä aloittaa, saa koneet ja tunnukset käyttöönsä. Aikaisempaan tilanteeseen nähden on säästänyt aikaa, kun on alettu tehdä asioita tehokkaammin ja fiksummin. Olemme olleet tosi tyytyväisiä. Data Group on kumppanina aktiivinen ja haluaa kehittää toimintaa, mutta toimii kuitenkin taustalla huomaamattomasti. Kun asiat on tehty hyvin ja kumppanuus toimii, mekin saamme rauhan omalle työnteolle, Litmala toteaa.