Satakunnan Vahinkopalvelu Oy
Työt eivät pääty virka-aikaan
Satakunnan Vahinkopalvelu Oy saa DataGroup Pori Konttorilinja Oy:ltä kokonaisvaltaista IT-palvelua silloin, kun sille on tarvetta: ”Aamuseitsemältä kerrottu ongelma on yhdeksältä ratkaistu.”
Vahinkosaneerauksiin erikoistuneessa Satakunnan Vahinkopalvelussa oltiin loppuvuodesta 2020 huolestuneita. IT-palveluiden ylläpitäjän palvelutaso ei tuntunut hyvältä. Sovitut asiat eivät oikein edenneet ja niistä piti muistutella säännöllisesti.
Kesken pohdintojen Konttorilinjan Joni Leino soitti. Hän kysyi kiinnostusta kuulla Konttorilinjan tarjoamista palveluista.
Soitto tuli oikeaan aikaan. Alkukartoituksen jälkeen oli selvää, että Konttorilinjan paketti oli Satakunnan Vahinkopalvelulle juuri oikea. Satakunnan Vahinkopalvelu vaihtoi ylläpitäjää.
-Meille on erittäin tärkeää, että saamme palvelua myös viikonloppuisin. Yrittäjänä olisi aika hurja tilanne, että emme voisi häiriötilanteessa tehdä viikonloppuna töitä, Satakunnan Vahinkopalvelun toimistopäällikkö Heli Uuttu sanoo.
Konttorilinja hoitaa Satakunnan Vahinkopalvelun IT-palvelut kokonaisuudessaan. Paketti pitää sisällään pilvipalvelut, uudet tietokoneet, monitoimilaitteet ja tukipalvelut.
Uuttu arvostaa Konttorilinjassa ennen kaikkea palveluhenkisyyttä.
-Saamme avun nopeasti silloin, kun pyydämme. Aamuseitsemältä kerrottu ongelma on ratkaistu jo yhdeksältä. Jos Konttorilinjan ihmiset ovat kiinni muissa töissä päivällä, saamme apua päivän päätteeksi etänä. Konttorilinjan työt eivät pysähdy kello neljä iltapäivällä.
Hyvä palvelu asiakkaan ehdoilla on Konttorilinjalla tietoisesti valittu tapa toimia.
-Lähdemme siitä, että laitteet toimivat, niitä ylläpidetään ja kehitetään asiakkaiden toiveiden mukaan. Emme yritä kaupata väkisin, vaan katsomme tarpeen yhdessä asiakkaan kanssa, Joni Leino kertoo.
Pilvessä tiedot ovat turvassa ja aina saatavilla
Satakunnan Vahinkopalvelun palvelimet ja toiminnot siirrettiin ylläpitäjän vaihtuessa pilveen. Yrityksen omat fyysiset palvelimet alkoivat olla tiensä päässä.
Konttorilinjan Joni Leino kannustaa yrityksiä päivittämään omat palvelimensa riittävän usein. Jos palvelimen ikä alkaa olla kolmesta viiteen vuoteen, vaihdos on paikallaan.
Leino suosittelee asiakkailleen useimmiten pilvipalveluita.
-Esimerkiksi asiakastapaamisessa tallennettu data on heti käytettävissä toimistossa, jossa joku toinen pääsee sitä tarvittaessa käsittelemään. Tietojen ja käyttöoikeuksien muokkaaminen on helppoa ja pilvi päivittää itse itsensä.
Pilvipalvelu voi tuntua aluksi fyysistä palvelinta kalliimmalta. Sen käytettävyys ja päivitysominaisuudet maksavat kuitenkin itsensä takaisin nopeasti. Tietoturva varmistetaan esimerkiksi VPN-yhteyksillä ja tallennustilaa saa joustavasti lisää tarpeen kasvaessa.
-Fyysisen palvelimen hajoaminen ja korvaaminen on kallista ja aikaa vievää puuhaa. Pilvipalveluissa ei ole tällaista ongelmaa.
”Asiat etenevät eivätkä ne jää puheen tasolle”
Heli Uuttu on ollut Konttorilinjan palveluihin erittäin tyytyväinen. IT-tuotteiden ja -palvelujen lisäksi Konttorilinjan kautta hoituvat myös muiden toimistotarvikkeiden tilaukset ja toimitukset asiakkaalle. Pk-yritykselle yhden luukun palvelu on tärkeä.
-Konttorilinja on helpottanut arkeamme huomattavasti. Asiat etenevät eivätkä ne jää puheen tasolle. Yhteistyö tuntuu läheiseltä. Näemme usein ja palveluhalu on kova.
Konttorilinja tarjoaa IT-palveluitaan pakettihinnoittelulla. Asiakkaan tarpeet katsotaan yhdessä ja sovitaan palvelun laajuudesta. Sen jälkeen palvelut hoidetaan yhdeltä luukulta.
-Käyn säännöllisesti Satakunnan Vahinkopalvelun toimistolla. Saamme puolen päivän aikana ratkottua ongelmia ja kehitettyä palveluita saman tien.
Konttorilinja ei myy palveluitaan niin sanotusti kuin sikaa säkissä. Tutustuminen aloitetaan aina alkukartoituksella.
-Keskustelemme aluksi asiakkaan kohtaamista haasteista. Teemme sen jälkeen ehdotuksen heille sopivista palveluista. Tämä on ilmainen palvelu, eikä sido vielä mihinkään, Joni Leino sanoo.