Kaukoravintolat Oy
Helsingin Töölössä sijaitseva ravintola Mamma Rosa on Kaukoravintolat Oy:n keulakuva, joka on toiminut samalla paikalla jo 80-luvulta saakka. Kaukoravintolat Oy -yritysryppääseen kuuluvat Mamma Rosan lisäksi myös samassa kiinteistössä sijaitsevat ravintolat Tokyo55, Rosa Izakaya & Cocktail sekä Sushi Academy. Kaukoravintolat Oy omistaa myös edustushuvilan, joka sijaitsee Espoon edustalla sijaitsevassa saaressa. Perheyritys työllistää 50 henkilöä.
Pasmartin henkilökohtainen IT-apu on saatavilla aina tarvittaessa
Helsingissä Runeberginkadulla sijaitseva Kaukoravintolat Oy:n nykyinen ravintolakompleksi on pinta-alaltaan 1000 m2 ja ravintoloissa on yhteensä 380 asiakaspaikkaa. Kiinteistössä on tehty useita eri muutoksia vuosien varrella.
Vuonna 2017 Pasmart Oy haluttiin mukaan yhtenäistämään ravintoloiden kassajärjestelmät ja luomaan verkkoyhteydet, jotka toimivat tehokkaasti ja sujuvasti tilausten tekemisessä ja asiakkaiden laskutuksessa. Työssä hyödynnettiin jo olemassa olevia runkoverkkoja ja luotiin uusia ratkaisuja. Vanhan ja uuden verkon yhteensovittaminen sekä toimintojen yhtenäistäminen eri keittiöiden ja tilauspäätteiden välille vaati sekä monipuolista osaamista että selkeää näkemystä siitä, miten kokonaisuus olisi järkevintä toteuttaa.
— Toimintamme kannalta ykkösjuttu on se, että kassajärjestelmä toimii. Kun saman järjestelmän kautta tehdään tilaukset keittiöön ja laskutetaan asiakkaita, on sanomattakin selvää, että tämä ei saa tökkiä. Pelkästään keittiöprinttereitä meillä on noin 10 kpl, joten tiedon pitää liikkua talossa sujuvasti joka puolelle, kertoo Kaukoravintolat Oy:n omistaja ja toimitusjohtaja Raimo Pekkonen.
Motivaatiota auttamiseen
Pasmart on ollut mukana Kaukoravintolat Oy:n ravintoloiden kassajärjestelmään liittyvien laitteiden sekä erilaisten näyttöjen hankinnoissa ja asennuksessa. Se hoitaa myös IT-järjestelmän huollon ja ylläpidon. Tärkeimpänä asiana IT-palveluissa ravintolayrittäjä pitää jatkuvan toimivuuden lisäksi sitä, että apua on saatavilla nopeasti, jos sitä tarvitaan.
— Pasi (Pirttimäki) Pasmartilta on hyvin tavoitettavissa, jos tarvitsemme apua. Ongelmat ratkotaan joko etäyhteyden avulla tai paikan päälle tulemalla. Apua ei tarvitse jäädä odottelemaan, vaan ongelmiin tartutaan heti. Vastuunotto ja motivaatio näkyvät oikeassa asenteessa ja työn tuloksessa. On suuri etu, että yhteistyökumppanimme tietää ja tuntee kokonaisuuden ja sen kaikki toiminnot.
Ajan hermolla uusien ratkaisujen kanssa
Usean eri ravintolan menestyksekäs johtaminen vaatii ajan hermolla pysyttelemistä asiakaspalvelun eri muodoissa. Asiakkaiden palveleminen ulottuu ravintolasalista kotisivuille, pöytävarauksiin ja ruoan kotiinkuljetuksiin. Kova kilpailu vaatii läsnäoloa, jatkuvaa muuntautumista ja hereilläoloa myös digitaalisissa palveluissa. Toimivat yhteydet ovat olemassaolon edellytys.
— Pasmartilla löytyy ammattitaitoa ja ajan tasalla olevaa monipuolista osaamista. Koska he tuntevat ydintoimintamme hyvin, he osaavat kysymättä ehdottaa meille myös uusia ideoita, joista meille voisi olla hyötyä.
Pasmart on rakentanut IT-yhteydet myös saaressa sijaitsevaan edustushuvilaan, jonne on hankittu mm. kameravalvontalaitteet ja etäneuvottelulaitteet. Saaren oma verkkoyhteys on varmennettu toisella 4G-yhteydellä, joka voidaan ottaa tarvittaessa käyttöön.
Erinomainen kumppani PK-yrityksille
— Pasmartilla löytyy vahvaa osaamista ravintoloiden kassajärjestelmien rakentamisesta ja ylläpidosta. Meidän kokemuksemme on se, että siellä pistetään asiakkaan puolesta kaikki likoon.