Asiakastarina: Urakkapalkanlaskentaan helpotusta Moveniumilla

Romanoff Asennus otti Visma Moveniumin käyttöön osaksi Visma Nova -toiminnanohjausta helpottaakseen palkanlaskentaa.

romanoff-logo

Romanoff Lattiat on vuonna 1979 perustettu, pintamateriaaleja pääasiassa kuluttajille myyvä ja asentava suomalainen perheyritys. Yritysasiakkaita palveleva Romanoff Asennus eriytettiin siitä omaksi yrityksekseen vuonna 2019.

Movenium ja Nova toivat tehokkuutta palkanlaskentaan

Visma Nova -toiminnanohjausjärjestelmä on ollut Romanoffilla käytössä vuosikausia. Loppuvuodesta 2021 yritys havahtui kuitenkin siihen, että työajankirjaus ja palkanlaskenta tarvitsivat selkeytystä. Prosessi oli sekä tehoton että turhan manuaalinen: työaikamerkintöjä toimitettiin palkanlaskijalle milloin mitenkin, jolloin hän joutui kirjaamaan niitä rivi riviltä ylös. 

– Hyvä, kun ei parketin pohjaan kirjattuna tullut merkintöjä palkanlaskijalle. Kyllä se palkkaviidakko oli syy meillä ottaa Movenium käyttöön, kiteyttää Romanoffin työpäällikkö Peter Jossandt.

Visma Movenium otettiin Romanoffilla käyttöön alkuvuonna 2022, ja integraation avulla kirjaukset saadaan nyt vietyä helposti taustajärjestelmä Novaan.

Työajanseurantajärjestelmä urakkaperusteisen palkanmaksun erityistarpeisiin

Romanoffilla Moveniumin kellokorttia käytetään lakisääteisen työajan kirjaamiseen mutta palkanmaksun perusteena on erilliset urakkamerkinnät. Järjestelmä on siis räätälöity Romanoffin tarpeiden mukaisesti urakkaperusteiseen palkkaukseen sopivaksi.

– Movenium taipuu monenlaisiin tarpeisiin ja eri työehtosopimuksiin, Jossandt kiittelee.

Helppokäyttöisyys ja nopea käyttöönotto ilahduttivat

Romanoffilla asentajat käyttävät Moveniumia puhelinsovelluksen tai tietokoneen selaimen kautta. Vaikka he ovatkin kehuneet järjestelmää helppokäyttöiseksi ja selkeäksi, välillä työajan päättävä leimaus meinaa unohtua. Tuotekehityksen toivelistalle nousevatkin päivittäiset muistutukset uloskirjauksista.

– Ajatus työajanseurantajärjestelmästä oli helppo myydä asentajille, sillä ohjelmistossa ei tarvitse montaa nappia painaa, sanoo Jossandt.

Myös Moveniumin käyttöönotto sujui sukkelasti: järjestelmästä ja sen integroinnista Novaan alettiin keskustella loppuvuodesta 2021, ja ohjelmisto oli käytössä jo helmikuussa 2022. Aluksi koulutettiin pääkäyttäjät, jonka jälkeen Aames, Visman jälleenmyyjäkumppani ja Romanoffin pitkäaikainen IT-palveluntarjoaja, piti koulutuksen asentajille.

– Aluksi jännitti, saammeko tukea mahdollisissa ongelmatilanteissa, mutta Aameksen Annina Vuorella oli hyvä tieto siitä, mitä kulloinkin tapahtuu, Jossandt sanoo.

Ennen Jossandt tarkasti palkkoja jopa yhdeksän tuntia kuukaudessa, mutta nyt työhön menee vain pari tuntia, kun kaikki on helposti nähtävissä järjestelmässä. Myös viikkopalavereihin on saatu parempaa käsitystä kentältä, kun järjestelmästä nähdään, missä miehet menevät.

– Moveniumin parhaita puolia ovat helppokäyttöisyys, räätälöitävyys ja järjestelmän tuoma ajansäästö palkanlaskennassa. Myös Aameksen palvelualttius ansaitsee erityismaininnan, Jossandt summaa.

 

Etsitkö samanlaista ratkaisua? Ota yhteyttä ja kokeile Visma Moveniumia maksutta 14 päivää.

Lue myös nämä referenssit

Asiakastarina: Urakkapalkanlaskentaan helpotusta Moveniumilla

Lue lisää
stadion-säätiö-logo

Asiakastarina: Visma Entryn käyttöönotto Stadion-säätiölle

Lue lisää

Parketti Romanoff Oy asioi tutun paikallisen osaajan kanssa

Lue lisää

Lotta Svärd Säätiö vaihtoi vanhanaikaisen asiakaskortisto-ohjelman helppoon toiminnanohjausjärjestelmään

Lue lisää
DG Aames - Katrebanneri

Säätölaitehuolto Oy

Lue lisää

Ota yhteyttä

Hyväksyn verkkopalvelun käyttöehdot.