Laitahallinta DMA

Miksi yritysten tulisi käyttää keskitettyä laitehallintaa?

Laitteiden asennusten, päivitysten ja asetusten automatisointi parantaa yrityksen tietoturvaa, poistaa turhaa manuaalista työtä, alentaa kustannuksia ja lisää käyttäjien tyytyväisyyttä.

Tietoturva

Tietoturvauhat kohdistuvat kaikkiin toimialoihin, kaiken kokoisiin ja kaikkialla toimiviin yrityksiin. Käyttäjän toimet ovat usein vaikeimmin suojattavissa, mutta laitteiden keskitetyllä hallinnalla tietoturvariskejä voidaan minimoida.

  • Automaattiset päivitykset; Viimeisin versio ohjelmista – uusimmat ominaisuudet.
  • Viikoittainen päivitysrytmi; Korkeintaan viikon vanha versio ohjelmistoista.
  • Päätelaitteiden asetukset yhdenmukaiset kaikkien yritysten päätelaitteiden osalta.
  • Tietoturvallisuuteen liittyvät säännöt ja konfiguraatiot, kuten Bitlocker-aktivointi, Defender-aktivointi sekä paikallisten järjestelmänvalvojien poistaminen.

Kustannustehokkuus

Laitehallinnan avulla laitekokoonpanoista saadaan tehtyä yhdenmukaisia ja suunniteltua ne tukemaan nykyaikaisia mobiililaitteita ja etätöitä. Tällöin ylläpidon tarve vähenee ja ongelmatilanteita voidaan hoitaa pitkälti etänä.

  • Vähemmän ongelmia ja kustannuksia ICT-ympäristössä.
  • Lähituen tarve on lähes poistunut. Lähituki voi käyttää aikansa tuottavampaan työhön.
  • Ohjelmistolisenssien käyttö on optimaalista, maksetaan vain käytössä olevista lisensseistä.
  • Kattava ajantasainen IT-inventaario ja tarkka tieto kustannuksista.
  • IT-ympäristön oikea mitoitus; Voidaan varmistua siitä, että maksetaan vain tarvittavista päätelaitteista ja lisensseistä.

Työtyytyväisyys

Työnteko sujuu, kun työkalut ovat kunnossa. Toimivilla laitteilla voidaan vaikuttaa käyttäjien motivaation ja työtehokkuuteen.

  • Uusien päätelaitteiden käyttöönotto on nopeaa ja vaivatonta; Uuden työaseman toimitus suoraan laitetoimittajalta käyttäjälle.
  • Työasema on heti käyttövalmis; Kaikki ohjelmistot on asennettu etukäteen ja tarvittavat konfiguraatiot asentuvat automaattisesti.
  • Päätelaitteet ovat ajan tasalla ”kehdosta hautaan”; Käyttöönoton jälkeen päivitykset (ohjelmistot ja konfiguraatiot) pyörivät taustalla automaattisesti.
  • IT-tuen kutsuminen helppoa ja nopeaa; Pikalinkki tukikutsun lähettämiseen asennettu käyttäjien työpöydälle.
  • Palvelun läpinäkyvyys; Asiakas pääsee näkemään reaaliaikaisesti omien päätelaitteidensa kokonaistilanteen yhdellä näkymällä.

Teemme yhteistyötä suomalaisen Riihisoft Oy:n. kanssa. Lue lisää Laitehallinta-palvelustamme tästä!

 

 

Lue myös nämä

Digitaaliset todisteet, työnajantajaerimielisyydet, forensiikka, ibas

Tarvitsetko sähköistä todistusaineistoa? Digitaalinen forensiikka-analyysi

Lue lisää
DG-paivat Peurunka Kokoelma

IT-alan uusia tuulia DG-päivillä Peurungassa

Lue lisää
JaloIT liittyy Data Group -ketjuun

Data Group vahvistuu! Jalo IT liittyy Data Group -ketjuun

Lue lisää
Windows 11 ilmestyy

Uusi Windows 11 on julkaistu!

Lue lisää

Ota yhteyttä

Hyväksyn verkkopalvelun käyttöehdot.