Lenovo-kannettava

Laitteet palveluna on ympäristöystävällinen ja usein myös edullisempi vaihtoehto

Yhä enenevissä määrin yritykset valitsevat työntekijöidensä laitteet palveluna.

Kiinteä kuukausihinta vapauttaa rahaa muihin hankintoihin verrattuna perinteiseen tapaan ostaa työtekijöiden laitteet omaksi. Palveluna ostetut laitteet ovat myös huolettomampia, sillä kuukausihintaan usein sisältyy myös laitteiden esiasennus, huolto, toimiva helpdesk, tarvittavat ohjelmistot ja jatkokierrätys.

- Tarjoamme Data Groupin kanssa palvelukokonaisuuden, joka sisältää tarvittavat laitteet ja ohjelmistot. Perinteisesti asiakas on hankkinut kaupasta vaikkapa 50 konetta asentanut itse tarvittavat ohjelmistot, käyttänyt laitteet loppuun, vienyt kierrätykseen ja sama rumba alkaa alusta, kiteyttää Lenovon palvelumyynnistä vastaava Lauri Piipponen.

Tänä päivänä yritykset arvostavat helppoutta, IT:n pitää olla mahdollistaja ei työllistäjä.

- Laite palveluna on ratkaisu tähän. Palveluun voi sisältyä laitteen ja ohjelmistojen lisäksi myös esiasennuspalvelut, ylläpito ja korkean tason tukipalvelu. Autopilot-käyttöönoton avulla loppukäyttäjä vain kirjautuu uudelle laitteelle tunnuksillaan ja se on käyttövalmis. Ongelmatilanteissa helpdesk auttaa jouhevasti, Piipponen sanoo.

Palvelukokonaisuus tarjoaa asiakkaalle aina ajantasaiset laitteet, joissa on ennakoitava kuukausikustannus.

Tämä vapauttaa energiaa muihin asioihin.

- Haluamme tarjota sellaisen mallin, ettei asiakkaan tarvitse vaivata päätään laitteisiin liittyvillä asioilla. Tämä vapauttaa myös yrityksen omia IT-resursseja johonkin tuottavampaan toimintaan.

Ympäristöystävällinen vaihtoehto

Kiinnostus palvelua kohtaan kasvaa jatkuvasti ja tutkimuksen mukaan suurin osa pk-yrittäjistä harkitsee palvelun käyttöä perinteisen laitehankinnan sijaan. Laitteiden hankkiminen palveluna on myös ympäristöystävällinen vaihtoehto. Lenovo myös automaattisesti kompensoi PC-laitteen hiilijalanjäljen, joka sisältää laitteen tuotannon, logistiikan ja ensimmäisen jopa viiden vuoden elinkaaren. eikä tämä vaadi asiakkaalta toimenpiteitä.

- Laitteille mietitään aina sopiva elinkaari, monesti se on esimerkiksikolme tai neljä vuotta, jonka jälkeen laite palautuu toimittajalle ja menee asianmukaiseen käsittelyyn. Monesti laite menee jälkimarkkinaan, eli niin sanotusti toiselle elinkaarelle ja saa uuden elämän. Aika harva asiakas alkaa myydä omia laitteitaan vaan vie ne kierrätykseen.

Perinteisesti monilla saattaa olla ajatus, että ei haluta sitoutua kalliiseen kuukausimaksuun, mutta käytännössä palvelu tulee usein edullisemmaksi kuin laitteiden hankinta omaksi.

- Laitepalvelu on kokonaiskustannuksiltaan yleensä edullisempi vaihtoehto. Otamme laitteen jäännösarvon huomioon, kun laite palautuu sopimuskauden päätteeksi ja sillä on vielä arvoa, Piipponen sanoo.

Tutustu PalveluPakettiimme

 

 

Lue myös nämä

Microsoft 365 Copilot - Usein kysytyt kysymykset

Lue lisää

Miksi tietokone ja muut IT-työvälineet kannattaa hankkia palveluna?

Lue lisää

Kiitos palautteestanne! - Asiakastyytyväisyyttä mittaava NPS-lukumme on 68

Lue lisää
DG Varmuuskopiointi

Miksi yrityksen tietojen varmuuskopiointi on tärkeää? – Näin varmuuskopioit oikein

Lue lisää

Ota yhteyttä

Hyväksyn verkkopalvelun käyttöehdot.