
Kiitos palautteestanne! - Asiakastyytyväisyyttä mittaava NPS-lukumme on 68
Toteutimme tammikuun 2025 aikana asiakastyytyväisyystutkimuksen, jotta saisimme kattavan kuvan asiakkaidemme toiveista, palveluidemme laadusta ja yrityskuvasta. Tutkimuksen toteutti Navigatio Oy.
NPS-luku mittaa suosittelijoiden määrää ja Data Groupin tulokseksi saimme asiakkailtamme 68 pistettä. IT-alan yrityksillä NPS-luvun keskiarvo on 42 pistettä (Trustmary) ja yli 50:tä pistettä voidaan pitää erinomaisena.
NPS-luvun lisäksi eri puolilla maata tehdystä tutkimuksesta saimme arvokasta tietoa siitä, mitä asiakkaamme arvostavat IT-palveluiden ostamisessa. Asiakkaat arvostavat Data Groupissa erityisesti henkilökohtaista palvelua, luotettavuutta ja kotimaisuutta. Kehitystä vaatii edelleen markkinointi, jossa asiakkaat toivoivat aktiivisempaa viestintää uusista ratkaisuista ja palveluista.
Yrityskuvassa kotimaisuus, luotettavuus ja paikallisuus saivat parhaat pisteet.
Nopea ja henkilökohtainen palvelu
Asiakaspalvelun henkilökohtaisuus sai erityistä kiitosta sanallisissa palautteissa. "Nopea palvelu ja yhteyshenkilön tavoitettavuus erinomainen.", eräs asiakas totesi. Lisäksi nimetty asiakasvastuuhenkilö helpottaa monien mielestä asioiden hoitamista: "On mukavaa, että tietää aina kehen ottaa yhteyttä.".
Asiantunteva kumppani
Asiakkaat kokevat Data Groupin luotettavana ja asiantuntevana kumppanina. Monet vastaajat korostivat yrityksen vahvaa osaamista, joustavuutta ja kykyä tarjota juuri heidän tarpeisiinsa sopivia ratkaisuja. "Henkilökohtainen palvelu ja asiakkaan tarpeiden aito huomioiminen. Joissakin tapauksissa palveluita on mukautettu asiakkaan eduksi, vaikka se ei välttämättä ole ollut DG:n kannalta paras ratkaisu.", kuvasi eräs asiakas kokemustaan.
Oikeat ratkaisut ja räätälöitävyys
Asiakkaamme antoivat hyvät pisteet tarjoamistamme palveluista ja tuotteista. ”Palvelu toimii ja aina löytyy oikeat ratkaisut.”, kertoi eräs vastaaja sanallisissa palautteissaan. Lisäksi hyvää palautetta tuli ratkaisujen muokkaamisesta asiakkaalle sopivaksi: "Asiakaskohtaisten ratkaisujen räätälöinti on vahvuus".
Tuotteet ja palvelut tukivat asiakkaiden toimintaa, mutta uusista ratkaisuista voitaisiin kertoa useammin.
Kehitysehdotukset
Vaikka asiakkaiden palaute oli pääosin positiivista, eniten kehityskohtia nousi esiin markkinoinnissa ja vastuullisuusviestinnässä.
Monet asiakkaat toivoivat enemmän tietoa uusista ratkaisuista ja palveluista. "Olisi mukava saada säännöllisesti tietoa uusista teknologioista ja mahdollisuuksista," eräs asiakas ehdotti.
Vaikka vastuullisuus koetaan tärkeäksi, kaikki asiakkaat eivät olleet tietoisia Data Groupin toimenpiteistä tällä saralla. "Toivoisin enemmän näkyvyyttä vastuullisuustoimista, se on nykyään tärkeä valintakriteeri," mainitsi yksi vastaaja.
Haluatko kertoa meille mielipiteesi?
Haluamme kehittää toimintaamme jatkuvasti paremmaksi ja siinä asiakkaidemme antama palaute on tärkeässä roolissa. Jos et päässyt osallistumaan tämän kertaiseen kyselyyn, voit osallistua jatkuvaan kyselyymme tästä.